4. února 2012

Kuky se vrací: Recenze

KUKY SE VRACÍ

Příběh malé červené plyšové hračky, která se ztratila a chce zpátky domů...

V den vysvědčení jsem se byla, jako mnoho dalších v Pelhřimově, podívat na film Kuky se vrací. Když jsem usedala na své sedadlo nestačila jsem se divit. Kolem mě neseděli samí dospělí, jak jsem si myslela, ale malé šestileté děti. Když film začal, pořád jsem ještě byla trochu zaskočená. Přeci se nejdou tyhle malé dívat na fil od Jaroslava Svěráka.Celou tu dobu, co na plátně běžel tenhle úžasný snímek jsem seděla s "otevřenou pusou". Bylo to nádherné. Grafika, příběh, obsazení...prostě všechno. Nemohla jsem uvěřit svým očím. Možná, že malé děti vidí jen postavičku Kukyho jak běhá po lese, ale ten film je o něčem mnohem větším. Je o nás, o tom jak se chováme, jaký je náš život, jak se rozhodujeme, jak věci cítíme, o tom jací jsme my a náš svět. Chyby lidí ukryté v příběhu malého červeného plyšáčka, který se chce dostat domů.

Příběh: Klouček Ondra trpí alergií na prach. Má svého plyšáčka Kukyho, který se ale nemůže vyprat, protože má v sobě piliny. Proto, ho Ondrova maminka vyhodí. V noci si Ondra představuje, jak Kuky leží na skládce. Přijíždí velké auto. Když už je jen pár centimetrů od Kuky, tak se Kuky najednou zvedne a začne utíkat. Chce domů. Správci Skládky ho ale nechtějí pustit, protože nic přeci nesmí opustit skládku. Nakonec Kuky uteče a dostane se do lesa k hodnému kapitánovi, strážci lesa. Kuky se chce dostat domů, a kapitán se mu snaží, ač nerad, pomoct.

Kuky naoplátku pomáhá jemu, protože kapitán už není nejmladší. Toto zvláštní, prapodivné přátelství musí překonat řadu překážek. Závistiví Anuška chce být správce a udělá proto cokoli.

Nakonec musí Kapitán s Kukym utéct, protože kuky je Mazel. Jednoho dne Ondra dostane záchvat a musí do nemocnice. Když maminka vysává, nejde za postelí Kukyho. Neví jak se tam dostal, ale Ondra si ho chce mermomocí nechat. Maminka svolí ale má podmínky. Musí se každý týden vydezinfikovat a nechat zmrazit. A musí nosit skafandr. Tu noc Ondra objeví k Kukym peříčka, ty co mu dali ptáčkové,m když Kukymu Anuška spálil peří. Další den jednou s rodinou nakupovat a na lavičce sedí pán, bezdomovec, který se nápadně podobá Kapitánovi. Ondra přemýšlí, a poté se vydá na kole zpátky k obchodu. najde tam onoho bezdomovce jak leží v kaluži krve. Je tam i záchranka a záchranář se ho ptá na jméno. Bezdomovec odpoví, KAPITÁN VON HERGOT. Ondra dá Kukyho bezdomovci a jede domů. Tam si v noci představuje, co se mohlo dít. Ten starý pán mohl umřít a Kuky mohl jít zase do koše. A to by se pak mohl vrátit, to už přeci jednou dokázal, říká si Ondra. A nebo to byl skutečný kapitán von Hergot na to se má Anuška na co těšit. nakonec je jen na nás, co si vybereme. Fantazii nebo realitu.