12. února 2012

Malé roztomilé lhářky / Pretty Little Liars


Narazila jsem na Malé roztomilé lhářky úplnou náhodou a ze začátku jsem ani neměla chuť se na ně dívat. Prvních pár dílu mě na poprvé nijak nezaujalo a ani teď nepatří mezi mé oblíbené, zkrátka proto, že v té době ještě nikdo nevěděl, kam by asi seriál měl směřovat a tak tak nějak rozpíná větve všemi směry. Po pár týdnech jsem se k nim ale zase náhodou vrátila a za dva dny shlédla osm dílů. A objevilo se hodně nových postav a další nevyřešené záhady a já se tak nějak dívám do teď.

Pretty litlle lairs je seriál o čtyřech kamarádkách, Arii, Spencer, Hanně a Emily. Ne vždycky ale byly čtyři. Minulé léto záhadně zmizela pátá dívka z jejich "party", Alison. Alison, která znala všechna jejich tajemství, Alison, která je tak trochu držela pohromadě. Po tom létě, kdy zmizela, se dívky přestaly kamarádit. Aria odjela pryč na Island a příběh začíná právě tehdy, kdy se vrací zpět do Rosewoodu. Zjišťuje, že nic není jako dřív a že každá karta má svou druhou stranu. A náhle se na scéně objevuje nová postava, -A. Všem čtyřem kamarádkám začne posílat sms s vyhrůžkami o tajemstvích, které znala jenom Alison. Jenže další den najdou Alisonino tělo. Ale -A je stále tady, a ví všechno.

PLL se mnoha ohledech nevymknou klišé amerických seriálů pro dospívající. Každá z dívek je vždy dobře oblečená, mají krásný dům a každá v něčem vynikají. Hodně lidí je přirovnává k Zoufalým Manželkám. Jsou čtyři a jsou nejlepší kamarádky. Tak proč, že se mi ten seriál tak líbí, když normálně takové věci zrovna nemiluju. Nevím. Ale mám ten seriál ráda.

Seriál Pretty Little Lairs je postaven na tom, že každý díl se něco stane a to něco je většinou další díl skládačky z už tak hodně rozsypaného skla, která se mi, kousek po kousíčku seskládat, že se prostě chcete podívat, co se stane dál. Navíc je zde hodně příběhů, takže ne vždy jsou v jednom díle, trvajícím čtyřicet minut, a tak, když má člověk nějaký oblíbený, musí se kouknout na další díl, jestli už se tam na něj náhodou rozpomněly.

Co se týče hlavních postav, a i některých vedlejších, každá má své velké hnusné tajemství, která se sice postupně odkryjí, ale za každé přibudou další dvě. Je to jako když se v pohádce usekne drakovi hlava a další narostou. Nestačí jen bodnout, musíte zasadit smrtelnou ránu. každá dívka má svou rodinu, jež se potýká se svými vlastními problémy. Někdy mi přijdou až moc nereálné, nebo naopak trochu teatrální. Nesmí se totiž zapomínat, že i přes to všechno je to pořád americký seriál ti by asi bez svých věčně omílaných klišé nevydržely, či co.

Pretty little lairs jsou zvláštní seriál. Na jedné straně splňují všechny předpoklady k tomu, aby se staly seriálem, který budou denně hltat tisíce pipinek "bez mozku", ale celá dějová linka je tak "jinde", že to říct nemůžu. Vadí mi některá klišé a vadí mi, že se v pár momentech prostě nedokáží oprostit od té typické frašky, kde se dá dívat jen na oblečení. Ale PLL mi i přesto přijdou něčím víc. Seriál má dvě série, každou plus mínus po jedna a dvaceti dílech. A já se rozhodně těším na další.

P.S. : PLL je seriál ABC a v česku se vůbec nevysílá (nebo o tom já nic nevím), ale díky velké oblíbenosti jej překládají do češtiny fanouškové. Díly se dají docela dobří sehnat na internetu, ale spíše ke stažení, než online.

2 komentáře:

  1. Tento seriál znám, začala jsem se na něj ze zvědavosti dívat, ale pak jsem v říjnu skončila u sedmého dílu první série a nějak v sobě nemůžu najít chuť ke zhlédnutí dalšího, takže to asi vzdám :-) Jen bych chtěla poznamenat, že jeho název je Pretty Little Liars, nikoliv Lairs :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, já si vůbec nevšimla, že to mám blbě.
      Jinak, konec první a první půlka druhé séie byl seriál asi nejlepší, teď končí třetí série a už to je trochu "moc", ale stejně se pořád dívám, tak nějak mě to chytlo.

      Vymazat