4. února 2012

Osudový hrdina

Kdo to vůbec je osudový hrdina? A proč o něm já píšu? Protože je to někdo, kdo mi dal do života smysl a kdo je pro mě hodně, hodně důležitý. Každý by někoho takového měl mít. Osudový hrdina nám, podle mě, ukazuje cestu, pomáhá nám překonat ty nejhorší překážky.
Pro mě je můj osudový hrdina má maminka. Je osudová, protože bez ní bych byla ztracená, nebyla bych nic, jen socka, co nemluví, neumí číst, psát, nic. A hrdina. Kdybyste mou maminku znali, věděli byste, že ona je tím největším hrdinou na světě.

Začalo to před třinácti lety a plus mínus deseti měsíci. Ano. V ten den jsem se narodila. 4. Ledna 1998. Ale tomu dni předcházelo dalších devět měsíců, kdy mě má maminka nosila pod srdcem. Byla jediný člověk, kterého jsem znala a se kterým jsem byla v kontaktu. Je to jako by Vás na celých devět měsíců zavřely do nějakého pokoje a tam s Vámi byl jeden člověk. S tím člověkem zůstanete spjati. Nějak Vás to musí sblížit. Ten člověk se pro Vás stane vaším Osudovým hrdinou.

Osudový hrdina ve vašem životě nemusí být jen jeden. Může jich být víc. Já mám taky spoustu dalších lidí, bez kterých bych byla ztracená, kteří mému životu také dávají smysl. Můj bratránek, sestřenka, sestra, teta, babička, kamarádky. Ale bez mojí maminky. Bez té bych nežila.

"Svět je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst (Carlo Goldoni)." Můj oblíbený citát. A víte co, moje maminka mě naučila číst. Bez ní bych tuhle nádhernou knihu jménem život ani neotevřela. Hádáme se, Každý se svou mamkou někdy pohádá. Není na tom nic divného, protože, co je hezčí, než usmiřování.

Když jsme měli ve škole psát sloh na téma člověk, který je nám blízký, věděla jsem, o kom mám psát. Věděla jsem, že nikdo jiný by nepřicházel v úvahu.

Vždycky, když jsem na mamku naštvaná, začnu být naštvaná sama na sebe. Vždycky, když se na ní někdo zlobí, chtěla bych mu jednu vlepit, chtělo bych ho seřvat a říct mu, jak špatně se chová. Říct mu, co dělá za chybu, že je tuhle skvělou mámu hnusný. A pak mu pěkně vypálit do obličeje, že toho jednou bude litovat a poslat ho ke všem čertům.

Miluju svoji mamku. Udělala bych pro ni cokoliv. A ten, kdo ne, by se měl nad sebou rychle zamyslet. Protože máma je ten jediný člověk, který vás nikdy neopustí.

Žádné komentáře:

Okomentovat