4. února 2012

TO - Stephen King

 
Brilantí tisíci stránkový horor, který Vás zavede do tajemného fiktivního města Derry, ve státě Maine a ukáže Vám jeho nejtemnější podobu.
Autor: Stephen King
Přeložil: Gabriel Gossel
Autor obálky: Michal Kuba
Vydalo: Paved Dobrovský-BETA 2009

Každých dvacet sedm let se v Derry spustí tajemná série záhadných vražd, které skončí stejně tak nečekaně, jako začali. Když v létě 1958 našich sedm hlavních hrdinů (Bill, Beverly, Mike, Ben, Richie, Stan a Eddie) přísahali, netušili, k čemu se zavázali. Vše začíná vraždou Billova bratra George. Bill přísahá, že najde tu zrůda a pomstí svého bratra. Postupně se k němu přidávají děti jeho věku, které nějakým způsobem také potká záhadná okolnost. Bill vidí hýbající se fotky, Beverly zase slyší hlasy z umyvadla. Co je vlastně záhadné TO zač a proč už našim přátelům Želva nepomůže? Nechci víc prozrazovat, jednak proto, že děj je prostě příliš složitý a jednak proto, že Vás, co by jste si tu knihu chtěli přečíst, nechci připravit o skvělý zážitek ve čtení.
Tahle Tisíci stránková kniha je první, kterou jsem od tohoto brilantního autora hororů četla, můžu však říci, že rozhodně nebyla poslední. Stephan King nejen že se "král" jmenuje, on králem je. Králem hororů současné literatury. Králem strašidelných a dech beroucích knih.

Co se týče Knihy TO, mám takový pocit, že ve mně nechala víc, než si zatím dokážu uvědomit. Vím, že už nikdy nebudu chtít mít v ruce balónek, vím, že oranžová nikdy nebude moje oblíbená barva a rozhodně vím, že už nikdy, NIKDY, nebudu mít ráda klauny. A právě o tom to je. V tom je to kouzlo téhle knihy. V tom, že vám nedovolí odtrhnout od ní zrak a přitom se bojíte ji otevřít, protože máte husí kůži až za ušima. Tuhle knihu jsem četla všude, v autobuse, v autě, o matice, i přestávkách, prakticky jsem z ní nespustila oči. Nikdy jsem jí ale nečetla večer. Jednou jsem to udělala a řeknu vám, že takový sny, co jsem potom měla, bych nepřála ani mému největšímu nepříteli. A to je podle mě důkaz, že jde o opravdu dobrou knihu.

Další, co stojí za zmínku, je zajímavý způsob, jak je kniha napsaná. Rozdělena do několika "sekcí" ,řekněme, a vždy v té nejnapnutější situaci se přesune z dětství do dospělosti našich sedmi hrdinů a nebo naopak. Také jsou zde "mezihry", které představují deníkový záznam Mike, který jako jediný zůstal v Derry, zatímco ostatních šest se rozprchlo do světa, aby byly bohatí a šťastní. byl to on, kdo je všechny svolala zpět, aby mohli čelit noční může bez tváře a zlu beze jména ( citace ze zadní části knihy). Ale to zlo má jméno. To. Derry. Derry je zlo, Derry je To.

Pokud toužíte po hororu, který vás vezme za srdce a zároveň vás vystraší skoro k smrti, pak padejte do knihovny a půjčete si To. A nezapomeňte: Budete se vznášet. Tam dole .Všichni se tam vznášíme. Tak chceš si vzít balónek?

Žádné komentáře:

Okomentovat