30. dubna 2012

Knihy v mých myšlenkách - Duben

Tak a je tu konec dubna a s ním i Knihy v mých myšlenkách. Jelikož od půlky dubna čtu Idiota, jsou to tentokrát jen dvě knihy. Jaké, to už musíte zjistit sami.

Lolita (Vladimir Nabokov) - 7/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Dva důvody. Název (koho by nezajímalo, co se za tím vlastně skrývá) a to, že na ni odkazovaly v mém oblíbeném seriálu. A vlastně ještě třetí, Čtení pomáha. xD
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Oběť Lolity.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Milovat.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jelikož se v tomto příběhu moc postav nevyskytuje, a ty, které ano, tak s těmi bych se opravdu stotožnit nechtěla, musím říct, že s nikým.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Určitě odvaha zpracovat příběh takového rázu a dokázat ho udělat dostatečně nadnesený a i literárně cenný, nejen fraška plná obscéních pasáží.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Chyběla mi tam větší propracovanost postav, hlavně Lolity, v tomhle románu není hodně postav, takže na tom se dalo zapracovat.

Vyhoďme ho z kola ven (Ken Kesey) - 10/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Film jsem neviděla celý, ale jelikož jsem slyšela, že kniha je ještě lepší, chtěla jsem si jí přečíst.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Nekonečný boj.

3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Neskončit.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jelikož jde ve většině případů o mužské postavy a ženská postava je, řekněme, nesnesitelná, musím zvolit Náčelníka. Jednak je to vypravěč, takže k němu máme njeblíže a jednak je mi asi opravdu nejblíže.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Ono je to prostě geniální. Tady nejde říct něco, protože všechno v tomhle příběhu, od obálky až po poslední slovo, je geniální.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Ne, nejde to. Prostě jsem se do téhle knihy zamilovala. Takže říkám na rovinu, nemá chybu. Tedy, ne pro mě.

1 komentář:

  1. Hm...tú druhú knihu by som chcela si prečítať :) A nechcela by si spriateliť?

    OdpovědětVymazat