26. května 2012

Otázky...?

Včera jsem měla pokušení napsat Ježíškovi? Nevím proč, prostě mě to tak popadlo. Ale došlo mi, že si nechci napsat o knihu (i když nějaká by se šikla), ale o něco jiného. Něco, čeho se mi nedostává. Potřebovala jsem odpovědi. Protože otázky jsou bez nich osamělé.
  • Proč umím vše, co umím?
  • Proč jsem právě ten, kdo jsem? 
  • Proč umím psát a číst a počítat? 
  • Proč si dokážu věci pamatovat? 
  • Proč se umím učit? 
  • Proč mě něco baví? 
  • A proč mě naopak něco nebaví? 
  • Proč umím milovat?
  • Proč můžu nenávidět?
  • Proč mi něco něco chutná a něco jiné naopak ne? 
  • Proč mám sny, které jsou někdy zvláštní?
  • A proč si je někdy pamatuju a jindy ne? 
  • Proč můžu vidět a vědět, co vidím?
  • A můžu to vůbec vědět? 
  • Proč můžu slyšet a vědět, co slyším? 
  • Ale dokážu to vůbec pojmenovat? 
  • A k čemu jsou vlastně jména? 
  • Kdo je rozdává? 
  • Slyším a vidím, ale je to opravdu skutečnost? 
  • A co je vlastně skutečnost? 
  • Kdo rozhoduje, co je pravda a co lež? 
  • A kdo rozhoduje, co je správné a co ne? 
  • Proč můžu někdo rozhodovat o osudu jiných. 
  • Proč člověk brečí a proč se usmívá? 
  • A co to znamená milovat? 
  • Co to znamená nenávidět? 
  • Proč můžu dýchat?
  • Jak to, že dokážu myslet? 
  • Jak to, že dokážu mít své názory? 
  • Jak to že něco dokážu? 
  • A jak to, že něco nedokážu? 
  • Jak to, že si dokážu věci pamatovat? 
  • A jak to, že dokážu i zapomínat? 
  • Jak to, že se hodina někdy zdá tak dlouhá a někdy je příliš krátká? 
  • Proč čas nemůžu jít pozpátku? 
  • A kdo určil, že vlastně postupuje dopředu? 
  • Kdo určil, že celý svět je kulatý? 
  • A jak to mohl určit? 
  • Proč je pravá strana pravá a proč je ta levá levá? 
  • Kdo o tom rozhoduje? 
  • Proč lidé věří lži a ne pravdě? 
  • Jak to, že můžu lhát? 
  • Proč někdo mluví pravdu a někdo zase lže? 
  • Proč máme výčitky? 
  • A proč se ptáme, co bude po smrti?
  • Proč jsme zvědaví?
  • Proč nás některé věci a někteří lidé zajímají více než jiní?
  • Proč dokážeme poslouchat, ale někdy nedokážeme naslouchat?
  • Proč se vzdáváme?
  • A proč někdy hrajeme předem prohranou bitvu?
  • Co to znamená svoboda?
  • Kdo z nás doopravdy je svobodný?
  • Proč některé věci, když je pojmenujeme, ztratí své kouzlo a svůj smysl?
  • A co je to vůbec kouzlo?
  • Proč někteří lidé věří v boha?
  • Co to vůbec znamená, zemřít?
  • Jak může být na světě tolik nenávisti a zároveň i lásky?
  • A co to vlastně je ten svět?
  • Co je to život?
  • Co jsme my?
  • Co jsou věci kolem nás?
  • Proč nemůžeme ve vod dýchat?
  • Kdo nás učí porozumění?
  • Co je to, být sám?
  • Jak to, že mě takové otázky napadají?
A jak to, že mi na ně nikdo nedokáže odpovědět?

Žádné komentáře:

Okomentovat