31. srpna 2012

Knihy v mých myšlenkách - srpen

Momentálně jsem na dovolené, tenhle článek je přednastavený, ale už za pár dní se zase můžete těšit, že tu budu otravovat.


Hlava XXII (Joseph Heller) - 9,5/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?

Byla v projektu Čtení pomáhá a náhodou ji měli v Levných knihách za směšně nízkou cenu.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Válka o neválčení.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Odolávat.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Natelyho děvka. Ne, nejsem magor, ale musíte uznat (ti, co tu knihu četli) že má styl. Naopak bych nechtěla být sestra Natelyho děvky. Ta totiž postrádád vše, co má její sestra.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Možná, že je to vtipný až za hrob, a že se tomu budete smát ještě měsíc potom, co tu knihu zaklapnete, ale sakra, v tom je víc poučení, než v mnoha filozofických románech.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Asi...asi...asi...sakra, já vážně nevím. Tak dobře, možná ty jména, která se nedaly přečíst a dodnes je neumím vyslovit, jako třeba jméno hlavního hrdiny (Yos...Yios...Yssa...čert to vem, prostě ten magor.).

Knihy džunglí (Rudyard Kipling) - 8/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?

Protože jsem chtěla. Mámě ji doma a sakra, vy jste si nikdy nechtěli přečíst Knihu džunglí?
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Odraz světa.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Žit
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Miluju, miluju, miluju Bághíru. Můj nový hrdina.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Líbí se mi, že nejde o to vytvořit dokonalou představu o zvířatech, ale o člověku. (A víc to sakra rozvádět nebudu, protože tomu sama ani za mák nerozumím :). )
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Byl to jeden příběh, který jsem četla snad čtyři dny. Vůbec mě nebavil a ani si nevzpomenu, jak se vlastně jmenoval.

1 komentář:

  1. Na Hlavu XXII. se také chystám máme ji v četbě k maturitě.

    OdpovědětVymazat