30. září 2012

Knihy v mých myšlenkách - září

Povětšnou povinná četba...takhle to mám každé září, dají nám jí a já šup, našená, jdu do knihovny a přečtu tak čtyři tituly.

Svět podle Garpa (John Irving) - 10/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jednou jsem ji uviděla u sestřenky v knihovně a od té doby jsem měla neodbytný pocit si ji přečíst. Prostě láska na první pohled.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Garpův svět. (Vychcané, což...?)
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Prožít.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Mám ráda Robertu. Je vtipná, je citlivá a je mi ukradené, že byla muž. Ona je taková postava v pozadí, která to všechno drží pohromadě.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Všechno...tahle kniha je prostě dokonalá..víc k tomu říkat nebudu.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Těžké, velice těžké (slova Moudrého klobouku z prvního dílu). Tak dobrá, ale jenom proto, že jste to vy. Možná bych to skončila *spoiler* Garpovou smrtí a nepsala už žádné dodatky jak kdo žil po ní.

Oliver Twist (Charles Dickens) - 8,5/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Našla jsem ji doma a taky ji četla jedna spolužačka, které se líbila.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Špinavá cesta.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Nalézt.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Nancy. Má charisma, je chytrá a hrdá.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Líbí se mi charaktery postav, jak jsou promyšlené. Líbí se mi, že autor neutvořil jen pár propracovaných a ty ostatní nechal ploché, ale že všechny mají duši. A taky záhlaví každé kapitoly, kde se psalo, o čem bude kapitola pojednávat.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Občas mi dělala problém vyznat se v domech zlodějíčků.

Petr a Lucie (Romain Rolland) - 8,5/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Povinná četba.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Láska a válka.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Milovat.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Přiznávám, že v téhle knize jsem prostě nenašla ani jednu postavu, se kterou bych se chtěla ztotožnit. Nejde jen o čas, kdy se příběh odehrává, ale o celkovou mentalitu a společnost.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Líbí se mi taková ta harmonie, se kterou je příběh psán. Člověk vnímá text jako celek, jako hudba, která se mu přehrává a ne jako jednotlivé věty a slova.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Když už je to novela a soustředí se hlavně na vztah mezi Petrem a Lucií, tak bych tam už nemíchala příliš mnoho dalších postav. Například Petrovi kamarádi mi v příběhu přišli naprosto zbyteční.

Kulička (Guy de Maupassant) - 8/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Povinná četba.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Konečná rozhodnutí.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Zvolit.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Nevím proč, ale líbí se mi postavy těch dvou jeptišek. Neříkám, že bych se s nimi přímo ztotožňovala, ale něčím mě prostě zaujaly.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Stoprocentně ten námět.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tohle se prostě dalo víc rozpitvat. Mohla z toho by novela, mohlo se z toho vytřískat mnohem víc.

Filozosická historie (Alios Jirásek) - 7,5/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Povinná četba.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Hledání smyslu.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Bojovat.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Líbí se mi Lenka, to je asi pohopitelné, aleve své podsttaě bych chtěla být Márenkou, v té době byl její charakter určitě.... "výhodnější"...?
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Líbí se mi, že má jen okolo 140 stránek, ale má tolik postav a každé je věnování dost pozornosti....
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Nepřekládané německé fráze jsou pro nás nemluvící trochu problém a okrádají o dost zážitků z knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat