1. listopadu 2012

Knihy v mých myšlenkách - říjen

Evženie Grandetová ( Honoré de Balzac) - 8/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Povinná četba.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Obchod a život.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
zvítězit
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Ani s jednou. Upřímně, každá z těch postav mě něčím tak hrozně štvala, že bych je ani nechtěla potkat.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Líbí se mi postava Grandeta, teda vadí mi, ale líbí se mi, jak dobře je vykreslená.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
 Někdy to prostě nudilo.

Pýcha a předsudek (Jane Austenová) - 10/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Koupila jsem si jí v "akci" a pak jsem viděla strhující film.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Pých a předsudek (uznávám, je to kýč, ale ono to vžně sedí).
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Milovat.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Mám ráda Jane i Elizabeth a možná, že jsem spíše podobná Jane než Elizabeth, ale nikdo mi nemůže mí za zlé, když dám přednost úžasné Lízince.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
(Pan Darcy :)) Ne, líbí se mi vykreslení Bennetovic života, protože ta kniha skutečně ukazuje, jak to tenkrát chodilo.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Strašně jsem si přála, aby se víc pozornosti věnovalo Mary. Alespoň jedna kapitola, protože to bylo postava, ke které jsem měla také velmi blízko.

Veronika se rozhodla zemřít (Paulo Coelho) - 9,5/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Koupila mi ji teta.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Žít po smrti.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Rozhodnout se.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Mám Veroniku ráda. Hodně názorů, ke kterým v knize postupně dochází uznávám. Takže ona.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Líbí se mi styl, kterým je kniha napsaná. Nevím, jestli to byl účel, nebo jestli tak autor doopravdy píše, ale líbilo se mi to a ke knize se to hodilo.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Občas mi vadilo odbíhání od tématu, někdy jsem se v knize ztrácela víc, než bylo milé.

Nesnesitelná lehkost bytí (Milan Kundera) - 9,5/10

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Četla jsem o ní a tak jsem si jí koupila za poukázku na konci roku.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Kýčovité hledání.
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Žít.
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Nejblíže ze všech je mi Sabina s její uměleckou duší, s jejím přístupen k věci.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Líbí se mi všechny ty drobné úvahy, jednotlivé věty, kterými je příběh protkán. Když jsem tuhle knihu četla, měla jsem u sebe tužku a podtrhávala si všechno, co mi přišlo zajímavé.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Jako u "Veroniky" občas bylo nad moje síly udržet s textem krok.

Žádné komentáře:

Okomentovat