28. prosince 2012

Nemůžu běhat ve snu....

Tedy, až do dnešní noci. Byla jsem skálopevně přesvědčená, že nemůžu. V každém snu, v každém, na který si vzpomínám, jsem nedokázala běžet. Vždycky, když jsem se k tomu chystala, ať už byl koncept snu jakýkoliv, nikdo to nešlo. Bylo to jako běžet ve vodě, nepohla jsem se z místa. Uvědomila jsem si to včera. A byla jsem přesvědčená, že je to pravda. Že opravdu nemohu běhat ve snech.

Byla jsem si prakticky jistá, že je to tak. Prakticky jistá...

Ale tuhle noc, ze včerejška na dnešek... jsem běhala rychleji než normální člověk dokáže. Takže... co. Co to jako znamená. Jak to že teď najednou můžu běhat, když to předtím v žádném, ani v jednom jediném nešlo. Jsou tu dvě možnosti. První a taky méně pravděpodobná, že musím být ve snu Gandalfem, abych mohla běhat jako králíček duracel. A pak je tu ta druhá. Že věci začnou být možné, až když je prohlásíme za nemožné.

Svým způsobem to dává smysl. Tedy, dokud jsem si jasně neřekla, že je prostě nemožné, abych běhala ve snech, dokud jsem tomu neuvěřila celou svou myslí, nebylo běhání ve snech ani možné, ani nemožné, bylo ale možné i nemožné, obě možnosti zároveň a ani jedna přitom, protože se navzájem vylučují. Vždycky obě přítomné a přitom ani jedna platící. Takže když jsem jednu z nich udělala platící, když jsem nemožné udělala platící, možné už nebylo vyloučeno a začalo se prát o své místo.

Dokud jsou tu obě možnosti, vylučují se a každá z nich může zároveň díky té druhé existovat. Pokud je tu jen jedna možnost, všechno se hroutí. Jedna strana může existovat jen díky nepodmíněné existenci té druhé. Dokud jsem neřekla, že nemohu běhat ne snech, bylo to možné i nemožné. Ve chvíli, kdy jsem to řekla, bylo už jen nemožné, byla to jen jedna strana, ale ta nemůže bez druhé existovat. Proto mi bylo ukázáno, že je tu i možné... ?

Ale opravdu musíme věci uznat za nemožné, aby se mohli stát?

3 komentáře:

  1. ...a nemá být na konci otazník???

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, něco na tom bude. Já si nedávno uvědomila, že nikdy ve snu nezjistím, že je to jen sen a že se v něm nikdy nevidím... Zanedlouho na to se mi zdál sen a já si to v něm všechno uvědomila... pokusila jsem se vzbudit z toho snu a povedlo se... tedy ne zcela úplně, ocitla jsem se v jiném snu a byla jsem nadšená, že moje teorie padla... :D

    OdpovědětVymazat