20. ledna 2013

Nespravedlnost dnešního světa...

Pokud mě něco dokáže opravdu naštvat, tak je to věta: "Život prostě není fér."
Co? Že je to pravda a měla bych se s tím smířit. Víte, já si myslím, že to není ani tak pravda, jako utkvělá představa živená v nás od našeho narození ve snaze zabránit katastrofě (dobře, slovo katastrofa je možná trochu přehnané, ale prostě budu jednou teatrální). Ta věta měla by měla znít spíše asi takhle: "Život není fér, protože jsme příliš líní a nedokážeme si říct o své právo, nebo, a to je ještě horší, nám to mravní a společenské normy "zakazují", takže potom raději naříkáme a necháváme se ukolébat mylnou domněnkou, že to tak prostě je a nemá cenu s tím nic dělat, než abychom si přiznali, že je to prostě, jako ve velkém množství případů, jen a jen naše chyba."
Ale uznává, že to druhé by se asi hůře pamatovalo.
Proč se nemůžu ozvat jenom proto, že je to "společensky nevhodné". Občas mívám pocit, že si lidé plně neuvědomují význam slova respekt. Pokud já vím, tak respekt k někomu nikdy nezahrnoval bezmezné uctívání všeho, co dotyčný dělá a zamlčování svého názoru proti němu. Sdělení tohohle protichůdného názoru by nijak nenarušilo můj respekt k dané osobě. Pouze by poukázalo na chybu, kterou daná osoba klidně může mít, ovšem nijak to nesouvisí s mým respektem k ní. Ba dokonce by tím můj respekt vzrostl. Dnešní společnost si ale, mám takový pocit, plete respektováni a uctíváním boha. 
Ne, to není to samé!
Občas bych chtěla udělat něco, co se vymyká normálu - obarvit si vlasy, běhat ve ztřeštěném oblečení a křičet přitom, že hippies nevymřeli, zapálit svíčku a položit ji někam na zem, jen tak, pro radost, protože se mi chtělo. Jenže pak si uvědomím, jak moc by mě to vyčlenilo. A jak moc se ještě stále nechám ovlivnit davem, i když nechci. Jak těžké je, vystrnadit se z jedné škatulky, když vás do ní lidé zavřou.
No, prozatím mi asi bude muset stačit méně agresivní odpor - pečení muffinů... :)

Třeba budu mít za pár let víc odvahy. A třeba jí dostanou i ostatní.

2 komentáře:

  1. ano, respektovat druhé, to se ještě musíme hodně a hodně učit....

    OdpovědětVymazat
  2. Jsi jeste mlada, mozna casem pochopis to co ja. Veta: "zivot zkratka neni fer" je mnohem vystiznejsi nez si myslis, nekolikrat jiz jsem se dostal do situace v niz jsem musel volit pouze mensi zlo, neexistovala jina moznost, ktera by byla spravna, vzdy se mi to vymstilo. A nebylo to dusledkem toho, ze bych chyboval, spatne se rozhodl, nebyl ohleduplny, nebo nekoho nerespektova.. Proste jen vznikla situace ve ktere nebylo mozne zvolit zpusob, ktery by nikomu neublizil. A proto trvam na tom, ze zivot nebyva fer. Casem mozna pochopis o cem to pojednava. ;)

    OdpovědětVymazat