12. ledna 2013

Základem dobré knihy je...

...aby ji někdo nenáviděl. Pokud ji všichni milují, tak není dobrá, ale univerzální. Univerzální a dobrá se vzájemně nemůže rovnat. Pokud si v knize "každý najde to svoje" pak si si tam nikdo nenajde toho své dost. Každá dobrá kniha musí být po zásluze nenáviděna. To je jedním z největších uznání.
To samé platí i o filmu.

Byla jsem na Bídnících a můžu říct, že to bylo pěkné. Upozorňuji ale, že kdo chce jít na filmové zpracování knihy, tak se mu to líbit nebude. Tohle je natočený muzikál a je natočený excelentně. S knihou je však film příbuzný "přes jedno koleno".
Byla jsem taky na Pí a jeho život a ne, nezačala jsem po jeho shlédnutí veřit v boha, jak mi slibovali. Ujistilo mě to ale, že život chápu docela správně. Ten film totiž není o tom, jak "klučík na lodi s tygrem žil" (jak by se podle traileru mohlo zdát).

Oba filmy mají své fanoušky, ale i odpůrce. A názory obou skupin jsou pravdivé. Fanoušci i odpůrci mají pravdu. Jde ale o to, co je pro vás důležitější. Každá kniha má své pro a proti, protože každý človk vnímá věci jinak. V tom je ale krása lidské společnosti. Jsou tu totiž množiny, na kterých se shodnou všichni. 

Chválení i kritizování je totiž založeno na pravdě. Musíme si jen vybrat, co pro nás bude důležitější.
Nakonec, pokud nejste špatní, nemůžete být ani dobří.

Každá kritika je tak tím největším uznáním, kterého se člověku může dostat. Znamená to totiž, že není univerzální. Znamená to, že je sám sebou. Že je jedinečný.

Žádné komentáře:

Okomentovat