24. února 2013

Výhody (ne)viditelnosti

Vždycky jsem chtěla být ta tajemná neviditelná, co sedí v koutě s knihou. Ta, kterou nikdo nezná a nikdo se o ní nezajímá, ta, o šílená a divná. Neznámá. Chtěla jsem jí být. Dříve ano. A i teď si někdy říkám, zda jsem se příliš snadno nevzdala svého snu. Jenže, chci taky, aby mě lidé viděli a naslouchali mi, kdy mluvím. Abych mohla někoho ovlivnit. A to se,  když budu neviditelná, asi těžko povede.
Některé cíle, kterých chceme dosáhnout, se navzájem vylučují. Jak máme ale poznat, který z nich je ten pravý, za kterým si máme jít? Nemůžeme se vrátit a změnit naše rozhodnutí, jakmile ho jednou uděláme, bude tu navždy s námi. Neviditelný společník. Tichy, ale smrtící. Může se kdykoliv ozvat a mi ho nemáme jak utišit. Jakmile se jednou objeví, nezbavíme se ho. Zůstane s nami navždy. 
Jsou to právě tihle tiší společníci, kteří tu zůstaváji po naši smrti. Ozvěny nšich dávných rozhdonutí. Nedají se utišit. Zatímco mi odcházíme, oni tu zůstávají. Jsou naše nesmrtelné já. Jakmile se jednou objeví, už je nejde odehnat.
Co nám zbývá? Smířit se s našimi rozhodnutími. Nebojovat s těmi stíny kolem nás, ale vcucnout je. Udělat je naší součástí. Přizbůsobit je tak, aby nevičnívali. Spojit se s nimi a zakulatit hrany. Nechat je splynout, protože ať chceme, nebo ne, jsou naší součástí a dokud s nimi budeme bojovat, nikdy nebudeme sami sebou.
Naši minulost nemůžeme nechaat zmizet. Můžeme se s ní ale naučit žít.
Koneckonců, ona není parazit, ale symbiont. 
 
It's Time by Imagine Dragons - The Perks of Being a Wallflowr

The Perks of Being a Wallflower (Charlieho malá tajemství - film; Ten, kdo stojí v koutě - kniha) je "nová" kniha a nový film, který, řekněme, některé mladé lidi uhranul. Včetně mě. Ačkoliv kniha vyšla už před více než deseti lety, u nás jsme se jí dočkali až ve chvíli, kdy se natočil film. Každopádně, kdo by si neoblíbil Charlieho, mladého a zakřknutého kluka, ve kterém se půlka z nás vidí. A kdo by si nezamiloval jeho příběh. Plus, autor má ohromný vkus na hudbu a knihy, takže kdyby nic jiného, tohle je důvod, proč si knihu přečíst. Film už je jen třešnička na dortu, hlavně díky zázraku jménem Ezra Miller (Patrick), kterého prost nejde nemít rád.  

Jak říká Charlie... omluvte mě, jdu se "zapojit".

Žádné komentáře:

Okomentovat